
De eerste aanvraag is inmiddels binnen om een Cortina E-Octa aan te passen met een module van Altena Bike.
Omdat dit de eerste module is die we gaan plaatsen op de fiets zijn we iets langer bezig als de 3 uur die er voor staat (logisch natuurlijk) Ik wil wel dat het veilig is zodat de eigenaar zich thuis kan voelen op de driewieler om er heerlijke tochtjes kan maken op de driewieler.
Dit word volledig vergoed door het WMO. (het wmo. neemt zelf een besluit of u er recht op heeft daar hebben en willen we ons buiten houden)
Dus wilt u stabiliteit vraag het dan aan van 2 wielen naar 3.

De eerste aanvraag is binnen
voor het aanpassen van een Cortina E-Bike van 2 wielen naar 3 wielen met een aanpasmodule van Opus-3
De eigenaar van de Cortina heeft een zware rugoperatie gehad maar om toch van A naar B te komen gaan we zijn Cortina E-Bike aanpassen tot een driewieler
Tijdens de aanpassing zullen er diverse foto`s gemaakt worden van begin tot het eind .

Dit is de module Opus-3 van Altena Bike.
deze module kan op een bestaande fiets geplaatst worden zodat de fiets stabieler word zodat u recht op de fiets blijft zitten en u niet om kan vallen (ik moet toegeven heeft u er geen ervaring mee is het een uitdaging) laat u de module plaatsen zal ik u toch aanraden een fietsles te nemen en ik zal een filmpje op deze pagina plaatsen zodat u kunt zien wat erbij komt kijken! (dit is een filmpje van een van Raam driewieler puur gericht op alle 3 wielfietsen)

Deze foto houd u tegoed tot de fiets klaar is neem regelmatig een kijkje om op de hoogte te blijven .
DEZE FOTO WORD ZICHTBAAR ALS DE FIETS GEHEEL KLAAR IS !
De module is binnen dus kunnen we beginnen met het demonteren van een paar onderdelen kettingkast, het achterwiel etc.
dit is even een klusje (heeft u geen verstand van de fietsenmakerij laat het dan aan een vakman over ! )


Het achterwiel word uit elkaar gehaald voor de naaf die gaan we gebruiken op de module.
Nadat we de naaf uit het achterwiel bevrijd hebben kunnen we wat onderdelen aan de naaf bevestigen met boutjes en moertjes



Hier hebben we het stabilisator blok op de zadelpenbuis gemonteerd.
Hierop worden de stabilisatorstangen bevestigt om de module te zekeren.

De module is geplaatst en het afstellen en uitmeten kan beginnen (voor dat dit goed zit ben je wel even bezig ) dus doe dit op het gemakje en haast je niet met dit soort dingen.

Ook zijn er nog wat aanpassingen nodig voor het stuur gedeelte het display zou verplaatst moeten worden i.v.m.. een spiegel die geplaatst moet worden en de remgreep gaan we vervangen met een parkeerstand.
(hierbij zal ik de beschadigde plekken bij werken met verf ) hier ontkom je niet aan !
zo na flink wat zagen, slijpen en boren grapje
Het eindresultaat mag er zijn op een paar kleine puntjes na zoals het slot bevestigen aan de voorkant en een klem voor de wandelstok


